
Η Ιόνια οδός, πριν εγκαταλειφθεί, ήταν έργο με πολλές φιλοδοξίες. Οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων της τελευταίας δεκαετίας επέβαλαν τον επανασχεδιασμό των κυριότερων οδικών έργων της χώρας μας, προκειμένου να δημιουργηθούν οδικοί άξονες υψηλών προδιαγραφών, που να εντάσσονται στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και να αναβαθμίζουν την θέση της χώρας μας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Στα πλαίσια αυτά σχεδιάσθηκε η Ιόνια οδός, που τα πρώτα βήματα υλοποίησής της αποτέλεσαν τα έργα της Ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου και τμημάτων των παρακάμψεων Αγρινίου και Aρτας, συνολικού μήκους 28 χλμ. περίπου. Η Ιόνια οδός προβλεπόταν να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της δυτικής Ελλάδας. Ήταν νέος οδικός άξονας στη διαδρομή Καλαμάτα - Πύργος - Πάτρα - Ρίο - Αντίρριο - Αμφιλοχία - Άρτα - Ιωάννινα - Κακαβιά, με χαρακτηριστικά τετράιχνου κλειστού αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα και ταχύτητα μελέτης 120 χλμ. την ώρα.
katoci.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου