Πριν από λίγα χρόνια, η πολιτική της χώρας ήταν να ανοίγει ένας τελωνειακός σταθμός ανά κάποια χιλιόμετρα. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να ανοίξουν οι σταθμοί στους Δρυμάδες του Νομού Ιωαννίνων, στον Αμπελώνα Θεσπρωτίας και άλλοι.
Σήμερα η πολιτική άλλαξε και επιτάσσει κλείσιμο τελωνείων, ακόμη και νευραλγικών, όπως είναι αυτό της Μέρτζιανης, του Μαυροματίου και της Άρτας.
Της Άρτας είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ηπείρου και από αυτά που καταγράφουν σημαντικά έσοδα λόγω της εξαγωγικής δραστηριότητας. Το τελωνείο στο Μαυρομάτι, αποτελεί τη βασική δίοδο του Νομού Θεσπρωτίας προς την Αλβανία και η λειτουργία συνοδεύτηκε και από την εκτέλεση του μεγάλου οδικού άξονα που συνδέει τις δύο χώρες.
Το τελωνείο στη Μέρτζιανη τώρα, το δεύτερο σε κίνηση μετά από αυτό της Κακαβιάς, αποτελεί μία σημαντική υποδομή για την ακριτική επαρχία και είχαν δοθεί πραγματικές μάχες για την ίδρυσή του.
Το σχέδιο αναδιοργάνωσης του Υπουργείου Οικονομικών προβλέπει το οριστικό κλείσιμο μικρότερων τελωνειακών σταθμών στην τελωνειακή ενότητα, όπως είναι αυτό της Πάργας, της Σαγιάδας, του Αμπελώνα και του σταθμού στο Νυδρί της Λευκάδας.
Άρτα, Μέρτζιανη και Μαυρομάτι θα σταματήσουν να είναι ανεξάρτητα και θα λειτουργούν ως κλιμάκια των τελωνείων της Ηγουμενίτσας και των Ιωαννίνων, που πρακτικά σημαίνει ότι η λειτουργία τους θα περιορίζεται σε κάποιες ώρες και η υποβάθμισή τους είναι δεδομένη.
Η Ένωση Τελωνειακών Υπαλλήλων αντιδρά έντονα στις νέες ρυθμίσεις. «Εμείς ζητούμε να παραμείνουν τα τελωνεία ως έχουν, να είναι ανεξάρτητα και επ' ουδενί δεν δεχόμαστε την υποβάθμιση. Ζητούμε να ενισχυθούν με προσωπικό γιατί ο ρόλος τους είναι εξαιρετικά σημαντικός και με την λειτουργία τους συμβάλλουν καθοριστικά στην ενίσχυση των εσόδων του δημοσίου» υπογράμμισε σε δηλώσεις του στο Epiruspost.gr ο Πρόεδρος των τελωνειακών υπαλλήλων Πέτρος Λυκίδης.
epiruspost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου