Την συνέχιση της λειτουργίας των τελωνείων Άρτας, Μέρτζιανης και Μαυροματίου, καθώς και την αναβάθμισή τους ζητά η 7η Ένωση Τελωνειακών Υπαλλήλων, αντιδρώντας στις πληροφορίες για αναστολή λειτουργίας τελωνείων της περιφέρειας, μεταξύ αυτών και των τριών προαναφερθέντων.Η διαρροή για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας οκτώ τελωνείων της περιφέρειας βρίσκει αντίθετους τους τελωνειακούς, που υποστηρίζουν ότι τουλάχιστον τα τρία από αυτά όχι μόνο δε θα πρέπει να αναστείλουν τη λειτουργία τους, αλλά να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της 7ης Ένωσης Πέτρο Λυκίδη, κάποια τελωνεία όπως των Παξών ή του Νυδρίου, δεν υπάρχει αντίρρηση να κλείσουν, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και για τα δύο συνοριακά τελωνεία και το τελωνείο της Άρτας.Ο κ. Λυκίδης τόνισε πως ειδικά το τελωνείο της Άρτας είναι το τρίτο της περιφέρειας σε έσοδα, εξυπηρετεί τις εξαγωγές του νομού, έχει φορολογικές αποθήκες οινοπνεύματος και εξυπηρετεί αποσταγματοποιούς για την έκδοση αδειών απόσταξης.«Εάν κλείσει το τελωνείο της Άρτας και οι αρμοδιότητες του μεταφερθούν στην Πρέβεζα, θα είναι ένα μεγάλο χτύπημα στην τοπική κοινωνία και στον εμπορικό κόσμο, με αύξηση του κόστους συναλλαγών, καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών και μείωση της εμπορικής και αναπτυξιακής δραστηριότητας», σημείωσε αρχικά.Αναφορικά με τα συνοριακά τελωνεία Μέρτζιανης και Μαυροματίου, ο κ. Λυκίδης τόνισε ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν σαν κλιμάκια των τελωνείων Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας, αφού το μόνο που θα επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο είναι να καταργηθούν και τα εσωτερικά και τα συνοριακά τελωνεία.«Θεωρούμε αδιανόητο να πάνε χαμένα τόσα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για την δημιουργία και λειτουργία αυτών των τελωνείων, αλλά και τα χρήματα που συνεχίζουν να δίνονται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων. Ζητάμε να παραμείνουν ανεξάρτητες υπηρεσίες, να στελεχωθούν από προσωπικό για να μπορέσουν να λειτουργήσουν καλύτερα και να προσφέρουν τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, στη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου και στην προστασία του κοινωνικού συνόλου».Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο κ. Λυκίδης παραδέχθηκε, ότι μέχρι σήμερα το τελωνείο της Μέρτζιανης δεν έχει επιτελέσει ουσιαστικά το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκε.«Από τη μία η αλβανική πλευρά δεν χρησιμοποίησε τα ευρωπαϊκά χρήματα για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης του τελωνείου με το Τεπελένι, ενώ και η ελληνική πλευρά δε φρόντισε να αξιοποιήσει το υπάρχον οδικό δίκτυο, που αναβαθμίστηκε πρόσφατα, κυρίως όμως δεν φρόντισε να έχει τον απαιτούμενο αριθμό εργαζομένων στο τελωνείο», κατέληξε.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου