Στην πιο κρίσιμη καμπή τους έχουν μπει πλέον οι δυο μεγάλοι οδικοί άξονες που θα περάσουν από την Ήπειρο, Ιόνια Οδός και Ε-65. Τα δυο έργα, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, εδώ και καιρό έχουν «παγώσει», λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης στη χώρα, όμως περιλαμβάνονται στον κατάλογο των έργων που θα επανεκκινήσουν φέτος.
Αυτό, ως γνωστόν, θα γίνει με χρήματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα δεσμεύσει από το ΕΣΠΑ ποσό 1,5 δισ. ευρώ και για τους 5 υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους.
Είναι δεδομένο, ότι οι Κυβερνώντες δεν πρέπει να κωλυσιεργήσουν άλλο και να βοηθήσουν όπως μπορούν την -κατά το δυνατόν- ταχύτερη κατασκευή των έργων. Κυρίως όμως δεν πρέπει να βάλουν άλλα γραφειοκρατικά εμπόδια, αφού ειδικά η Ιόνια Οδός είναι δρόμος διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Η μελέτη…
Την ίδια ώρα, η πρώτη χαρμόσυνη είδηση, ότι κάτι ίσως αρχίζει να κινείται στο… μέτωπο των συγκεκριμένων έργων ήρθε χθες, αφού είναι έτοιμη η Προκήρυξη του Διαγωνισμού για την ολοκλήρωση της μελέτης κατασκευής της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα έως την Κακαβιά (θα δημοσιευτεί και στον τοπικό Τύπο εντός των ημερών).
Πρόκειται για ένα έργο που εδώ και χρόνια αποτελεί κοινό αίτημα της Γιαννιώτικης κοινωνίας και ουσιαστικά θα επεκτείνει την Ιόνια μέχρι την Κακαβιά, κάτι που σημαίνει, ότι και οι περιοχές βορειοδυτικά των Ιωαννίνων (Καλπάκι, Πωγώνι κ.α.) θα αναβαθμιστούν, αφού θα έχουν ένα δρόμο διεθνών προδιαγραφών και όχι τον τωρινό, που σε πολλά σημεία αποτελεί καρμανιόλα!
«Η ολοκλήρωση του έργου θα ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση μετακινήσεων από και προς την Αλβανία, ενώ σε συνδυασμό με τα άλλα μεγάλα έργα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας (Ρίο – Αντίρριο, Εγνατία Οδός, λιμάνι Πάτρας και Ηγουμενίτσας κλπ.), θα συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση της μεταφορικής υποδομής. Εκτός των παραπάνω, η κατασκευή του υπό μελέτη οδικού τμήματος Ιωάννινα – Κακαβιά, επιλύει βασικά προβλήματα κυκλοφορίας σε νομαρχιακό και περιφερειακό επίπεδο και απαλλάσσει την ευρύτερη περιοχή από τις φορτίσεις και οχλήσεις των υπερτοπικών κινήσεων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προκήρυξη.
Όχι καθυστερήσεις!..
Εδώ που έφθασαν τα πράγματα, με την Ήπειρο καθημερινά να… βαλτώνει στην οικονομική κρίση και να μην μπορεί να αξιοποιήσει τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που έχει, πρέπει όλοι οι φορείς να δράσουν άμεσα για την διευκόλυνση των εργασιών, αφού δεν χωρούν άλλες καθυστερήσεις!
Άμεσα θα πρέπει να λυθεί και το θέμα με τη χάραξη της Ιόνιας μέσα στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο συζητήθηκε το αίτημα που είχε υποβάλλει η Συντονιστική Επιτροπή Αλλαγής Χάραξης της Ιόνιας Οδού.
Η Επιτροπή ζητά την αλλαγή στη χάραξη του τμήματος που διέρχεται μέσα από το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων για να μειωθούν, όπως υποστηρίζει, οι συνέπειες για τα δημοτικά διαμερίσματα της Κοσμηράς, του Ασβεστοχωρίου, της Κόντσικας κ.α. Μάλιστα, η Συντονιστική Επιτροπή έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την συζήτηση να έχει προσδιοριστεί για τις 4 Απριλίου.
Από τη χωματερή…
Οι εκπρόσωποι της Επιτροπής Γιώργος Σιαφάκας και Βαγγέλης Καραμπίνας ανέλυσαν τα προβλήματα που δημιουργεί στην περιοχή η προτεινόμενη χάραξη και υποστήριξαν ότι υπάρχει εναλλακτική λύση. Πρότειναν μάλιστα ως ιδανικότερη αυτή που προβλέπει τη διέλευση δίπλα από τη χωματερή στη Δουρούτη.
«Η χάραξη της Ιόνιας Οδού στο Λεκανοπέδιο θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που δεν θα επιφέρει βλάβες, ούτε σήμερα, ούτε τα επόμενα χρόνια, καθώς όταν γίνει δεν θα μπορεί να αλλάξει», είπε ο δήμαρχος κ. Φίλ. Φίλιος και πρότεινε να υπάρξει νομική υποστήριξη της Επιτροπής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και στο αίτημα για την αλλαγή χάραξης, πρόταση με την οποία συμφώνησε το Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο Ν. Γκόντας…
Όταν ρωτήθηκε χθες από τον «Π.Λ.» για τη χάραξης της Ιόνιας Οδού, ο πρώην δήμαρχος και νυν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Ιωαννιτών κ. Νίκος Γκόντας, υπογράμμισε ότι «ως Δημοτική Αρχή είχαμε έρθει σε σφοδρή κόντρα με τον τότε υπουργό κ. Σουφλιά, προκειμένου να αλλάξει η χάραξη της Ιόνιας Οδού. Τονίζαμε μάλιστα, ότι ο Δήμος Ιωαννιτών δεν πρόκειται να γίνει δεκανίκι σε εργολαβικά συμφέροντα».
Ο κ. Γκόντας υπενθύμισε, ότι τότε είχε παρέμβει και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής «και αποφεύχθηκε η διχοτόμηση των Ιωαννίνων. Και αυτό, αφού η Ιόνια Οδός περνούσε μέσα από το Πανεπιστήμιο και απέκοπτε οριστικά περιοχές, όπως το Σταυράκι, το Νεοχωρόπουλο και τα Μάρμαρα. Έκανε περιοχές απομακρυσμένες από τον αστικό ιστό».
Το καλοκαίρι…
Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με όσα έχει διαμηνύσει η Κυβέρνηση, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται εκ νέου από το καλοκαίρι. Όμως, έχοντας βγει εκτός χρονοδιαγράμματος απαιτείται απ΄ όλους, τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο, σκληρή δουλειά, ώστε οι εργασίες να συνεχιστούν κανονικά και να ολοκληρωθούν.
Βέβαια, για την Ήπειρο, η σημασία κατασκευής, ειδικά της Ιόνιας και του Ε-65 είναι πολύ μεγάλη, αφού εκτός του ότι τα δυο έργα θα βγάλουν οριστικά την περιοχή μας από την απομόνωση και θα την καταστήσουν κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα «ανοίξουν» παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και αυτό είναι –για την εποχή που ζούμε- το σημαντικότερο όφελος από την πολυαναμενόμενη επανεκκίνησή τους.
proinoslogos.gr
Η ολοκλήρωση του έργου θα ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση μετακινήσεων από και προς την Αλβανία, ενώ σε συνδυασμό με τα άλλα μεγάλα έργα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας (Ρίο – Αντίρριο, Ιόνια Οδός, Εγνατία Οδός, λιμάνι Ηγουμενίτσας κλπ.), θα συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση της μεταφορικής υποδομής.
ΑπάντησηΔιαγραφή