Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Αλβανία: Το δαχτυλίδι και η εξαφάνιση μυστήριο του βρετανικού βομβαρδιστικού

Αποτέλεσμα εικόνας για Αλβανία: Το δαχτυλίδι και η εξαφάνιση μυστήριο του βρετανικού βομβαρδιστικού
Η εντιμότητα ενός Αλβανού χωρικού, ήταν το «κλειδί» που έλυσε το μυστήριο της εξαφάνισης ενός Βρετανικού βομβαρδιστικού Χάλιφαξ το 1944.
Τη λύση στο μυστήριο έδωσε ένα χρυσό δαχτυλίδι. Ο Γιάχο Κάλα είχε βρει το δαχτυλίδι τη δεκαετία του ’60, όταν το σταλινικό καθεστώς του Εμβέρ Χότζα είχε καταστήσει την Αλβανία ένα περίκλειστο φρούριο.

Ο Τζεμίλ Κάλα, γιος του αγρότη είπε ότι το δαχτυλίδι του το έδωσε ο πατέρας του όταν εκείνος παντρεύτηκε το 1971.
«Είδα το δαχτυλίδι το 1971 όταν παντρεύτηκα. Ο πατέρας μου, μου το έδωσε ως γαμήλιο δώρο. Μου το έδωσε λέγοντάς μου ότι το δαχτυλίδι πρέπει να επιστραφεί στο νόμιμο κάτοχο και μου είπε την ιστορία του πως το απέκτησε» δήλωσε ο Τζεμίλ Κάλα.
Η αδελφή του πιλότου πήγε στα Τίρανα για να παραλάβει το δαχτυλίδι και δήλωσε ότι η θέση του είναι σε κάποιο μουσείο.
«Θα το φυλάξουμε. Αλλά μαζί με όλα τα πράγματα θα ήθελα να πάνε σε κάποιο μουσείο, αν αυτό είναι δυνατόν. Γιατί είμαι 92 ετών και θα ήθελα να ξέρω τι θα απογίνουν όλα αυτά τα πράγματα όταν φύγω» δήλωσε η Ντόροθι Γουέμπστερ.
Στις 29 Οκτωβρίου του 1944, ένα ζεύγος βομβαρδιστικών Χάλιφαξ απογειώθηκε από την Ιταλία προκειμένου να ρίξει φυλλάδια κατά των ναζί στην Αλβανία.
Για περισσότερα από 70 χρόνια, η τύχη του ενός βομβαρδιστικού παρέμενε άγνωστη, με την επίσημη αναφορά να γράφει ότι «πιθανώς συνετρίβη στην Αδριατική».
Τον περασμένο Οκτώβριο όμως μια βρετανική αποστολή ανέβηκε στα βουνά της Αλβανίας, σε υψόμετρο 1800 περίπου μέτρων, όπου βρέθηκαν συντρίμμια ενός άγνωστου αεροπλάνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου