Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Ποιοι θέλουν το Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό χωρίς μνήμη και ιστορία;

Η μία όψη ενός παλιού νομίσματος  
Του Λεωνίδα Παππά
Ο τρόπος που το Αλβανικό κράτος αντιμετώπιζε την ελληνική μειονότητα δεν ήταν ποτέ ίδιος. Αν κάποιος θέλει να δει μονόπλευρα  την ιστορία των τελευταίων 100 χρόνων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, θα δει ότι «το αλβανικό κράτος σκότωσε, φυλάκισε και δίωξε με κάθε τρόπο, αυτούς που αγωνίστηκαν για τα δίκαια του ελληνισμού.
 
Υπάρχει όμως και η αλβανική πλευρά που λέει ότι «Η ελληνική μειονότητα χαίρει όλα τα δικαιώματα στην Αλβανία, ζει σε ίδιες και σε καλύτερες συνθήκες από τους αλβανούς, από την κοινότητα αυτή έχει αναλογικά περισσότερη εκπροσώπηση στην  κεντρική εξουσία με βουλευτές, υπουργούς κλπ».
Κάποιος θα έλεγε πως είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε να κάνουμε με δύο όψεις αλλά με μία. Είναι η όψη ενός νομίσματος και μάλιστα παλιού. Το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, δεν δίστασε ποτέ να εντάξει στην εξουσία τους έλληνες, όχι βέβαια από σεβασμό προς την ελληνική μειονότητα αλλά για δύο άλλους λόγους: Πρώτον για την έξωθεν καλή μαρτυρία ότι δηλαδή σέβεται τα δικαιώματα των ελλήνων και δεύτερον για να εκμεταλλευτεί τις ικανότητες του εφόσον βέβαια θα συμφωνούσε να υπηρετεί ένα κράτος που ήταν και ανθελληνικό.  
Από το 1913 μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά καθεστώτα και ακόμα περισσότερες πρακτικές που το αλβανικό κράτος αντιμετωπίζει τους έλληνες. Αυτό που δεν άλλαξε και δεν σταμάτησε ποτέ, είναι ο στόχος της συρρίκνωσης του Ελληνισμού.  Συρρίκνωση Γεωγραφική, περιορίζοντας την ΕΕΜ στα 99 χωριά του Βούρκου, των Ριζών, της Δρόπολης και του Πωγωνίου. Συρρίκνωση Δημογραφική, προσπαθώντας πάντα να μειώνει τον αριθμό των Ελλήνων. Συρρίκνωση Ιστορική, βαπτίζοντας όλα τα μνημεία εντός του χώρου της Βορείου Ηπείρου σε αλβανικά και σβήνοντας ή αλλοιώνοντας την ιστορία.  Συρρίκνωση πολιτισμική, αποκόπτοντας τους δεσμούς με το υπόλοιπο τμήμα της Ηπείρου και την Ελλάδα γενικότερα.
Σήμερα;
Η σύγχρονη πρακτική, δεν είναι νέα αλλά κληρονομιά του κομουνιστικού καθεστώτος (εξού και το παλιό νόμισμα). Για το 45χρονο καθεστώς, το πλαίσιο του «σωστού» έλληνα (αυτούς που αναγνώριζε ως τέτοιους και όχι όσοι αισθάνονταν) έχει ως εξής: Μπορεί να μιλάει και να διδάσκεται τη γλώσσα του αλλά η αναφορά και οι δεσμοί με την παλιά ιστορία και τον υπόλοιπο εθνικό κορμό είναι απαράδεκτη, εξτρεμιστική και δικάσιμη, καλλιεργώντας έτσι τη συνείδηση του «σωστού» μειονοτικού (και όχι του έλληνα) ή όπως μας λένε οι ίδιοι του μινοριτάρι.
Οι πολιτικοί εκπρόσωποι της ΕΕΜ (αλβανικών αλλά μειονοτικών κομμάτων) τιμούν την ιστορία του αλβανικού έθνους με δηλώσεις και καταθέσεις στεφάνων, τιμούν με ανάλογο τρόπο και τις εθνικές γιορτές της Ελλάδος, δεν τολμούν όμως να τιμήσουν την ιστορία της ιδιαίτερης τους πατρίδας, συνδράμοντας έτσι στον αλβανικό σκοπό που θέλει μία ελληνική μειονότητα χωρίς ιστορία.  Η μόνη ανησυχία που έχουν είναι πως θα κερδίσουν την εύνοια του αλβανικού πολιτικού συστήματος, ένα σύστημα που θέλει μία μειονότητα χωρίς ιστορία και ένα βορειοηπειρώτη με μινοριτάρικη συνείδηση. Η φυλάκιση και δίκη των πέντε ηγετών της Ομόνοιας, ήταν κορυφαίο γεγονός στην σύγχρονη ιστορία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. Και ενώ το θέμα αυτό δεν πήρε μόνο πανελλήνια και παναλβανική αλλά παγκόσμια διάσταση, κάποιοι «δικοί» μας φροντίζουν να το αποσοβήσουν! Οι αποφυλακισθέντες της Ομόνοιας, όχι μόνο δεν υποδέχτηκαν ως ήρωες αλλά υπήρχαν φωνές ακόμα και στο  Γ.Σ. που τους έβλεπαν ως ανθρώπους του κοινού ποινικού κώδικα και τους ζητούσαν να απομακρυνθούν από την Ομόνοια για να διευκολυνθεί το «έργο» τους!!! Ευτυχώς τότε δεν επικράτησε αυτή η άποψη αλλά η συνέχεια τους ποια ήταν;  Αυτό, δεν μαρτυρά μόνο την έλλειψη εθνικών ελατηρίων αλλά και πολιτικών. Πως μπορεί κάποιος να παράγει πολική χωρίς αναφορές, σύμβολα και πρότυπα;! Αυτοί που δεν τα έχουν τα δημιουργούν ενώ για κάποιο λόγο κάποιοι «δικοί» μας προσπαθούν να τα κρύψουν! 
Στην 50χρονη κομουνιστική δικτατορία υπήρχαν άνθρωποι που απαρνήθηκαν καταγωγή, συγγενείς, ακόμα και γονείς για να κερδίσουν την εύνοια του κόμματος. 23 χρόνια μετά, η «νέα τάξη πραγμάτων» δεν απαιτεί από εμάς πόλεμο τάξεων αλλά την άρνηση της ιστορίας μας για να είμαστε «μετριοπαθείς» και όχι «εξτρεμιστές».  
Η Εξέγερση του Λυκουρσίου, ο Αυτονομιακός Αγώνας του 1914,  το Σχολικό Κίνημα του 1934-35, αλλά και σπουδαίες προσωπικότητες του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού όπως οι Ζαπαίοι, ο Λίτσας, ο Θ. Λώλης, Ο Σαχίνης, ο Σπυρομήλιος, η Οικογένεια Λαμποβιτιάδη κ.α. περιμένουν στο χρονοντούλαπο κάποιους να τους αντικρίσει. Όχι γιατί το έχουν ανάγκη οι ίδιοι αλλά γιατί το έχουμε ανάγκη εμείς και η κοινωνία μας.

13 σχόλια:

  1. kalimera kai me ia ta xeria sou pou prospathas na aniksis ta matia ton enos laon pou kimate xronia emis oli prepi na sikothoume min perimenete apo tous allous ia ton dikio ton olo ton borio eipiroton xriazounde erga kathe mera na valoume mia petra ston kastro mas zitto o ellinizmos tis voriou eipirou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H istoria mas prepei na didaxthei sta.sxoleia.Tis prwsopikotites pou anaferate ta exw akousta alla den.kserw pragmatika tis aksies tous. Nomizw oti exei ginei.aparetito pia na.graftoun biblia kai na didaxthoun sta sxoleia mas arxizontas apo to nipiagwgeio. GRAPSTE BIBLIA ! H ISTORIA DEN MATHAINETE STO.FACEBOOK KAI EFIMERIDES.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. vivlia yparxoun kai eseis mallon thelete diavasma apo papa.pap

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Egw den thelw diabazma, egw eimai ekpedeutikos me dyo ptyxia. Epimenw oti ean thelete na mathoume kai sebastoume tin istoria mas prepei na didaxthei sta sxoleia mas san mathima istorias I kai stin logotexnia . Na gnwrizoun tous irwesas kai na grafoun ektheseis gia autous , ksekinontas sto dimotiko epipedo

      Διαγραφή
  4. Protaseis Ky.. Pappa sto arthro sou den diabasa.Ta problimata gnwsta edw kai xronia !!! Ta ksanadiabazoume kai ta ksanadiabazoume kai ta ksanadiabazoume. Erwtw: Ti prepei na kanoume gia na allaksei i mia opsi tou paliou nomismatos??? Mipws o Kyrios I Kyria pio panw thelei na mas pei kati spoudaio.......ti prepei na ginei sta sxoleia tis Ellhnikis Meionotitas???? poioi einai ipeuthinoi gia ti katandia mas ( ekseroume tous Albanous giati den perimenoume kati) ??????Tha eixe endiaferwn na mas peite????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. te gjithe kane pergjegjesi, me ne te paret grekovorioipirotasit.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 9.52 όλο το άρθρο είναι μια πρόταση που λέει για την αναγκη της ανάδειξης και προβολής της ιστορίας του ΒΗ Ελληνισμου. Αυτό δεν θα λύσει τα άλλα προβληματα αλλά είναι αναγκαιότητα για την επιβίωση και τον πολιτισμο μιας κοινοτητας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. prepi na ektimisoume kapion apo tous patriots mas pou lele tin alithia kai min tous stamatisete me paraksenes kouvendes ......kala lei o k.papas kai poli kala malista iati den exoun ena agalma o kathenas apo aftous pou pesane ia tin vorio eipeiro ........vlepete tous allous tou exthrous mas vgazoun historia xoris na I parxi kai mis den boroume na kratisoume tin istoria mas pou ine I proti ston kozmo ...afti pou grafoun tin istoria ine o llaos oxi I politikani min perimenete apo aftous min perimenete polla atoma na kanete kati esto kai mikro ala milai poli kai emis 2.3. atoma na valoume se kapio xorio ena agalma tou kapio patrioti ....afti ine mia istoria stin praksi kai iomato ellinikes simees pou den iparxou katholou sta xoriamas oute sta spitia mas prepi na iemizi ollos I vorios eipiros me ellinikes simes ..mono afta fenounde kai dixnoune pi imaste .......ta loia ston kopouter den lene tipota I ellinikes simes den xriazete na ta doume sto kopouter I feisbouk na ta doume mesa eki stin poli koricas .argirokastro aj sarada ximara afisteta mia stigmi tin skiepsi sas ia klarina kai glendi stin ellada ...to siferoda ton alone afto ine na mas dioksi apo ton topo kai na zvinete I historia ...min halasete ta xrimata sas stou dromous tis athinas I tis evropis I plouti ine edo sto xorio edo ine ipapoudes kai I paterades mas ....etsi tha kratithi to spiti mas to agapimeno to xorio ifili mas oli mazi kai eci kratiete kai I patrida min tin poulame tin vorio eipeiro ....................................meta tha ine dropi ia tin nea ienia ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Jo Anonimo 7.57 nuk kane te gjithe pergjegjesi. Populli Vorioepiriot eshte I dermuar psikolgjikisht, ekonomikisht dhe moralisht. E kane gjunjezuar te gjithe por sidomos ATA tek te cilet kishin mbeshtetur shpresat dhe endrrat e tyre.
    Nuk mbajme te gjithe pergjegjesi, te pakten une nuk jam midis atyre.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. DIKEFALOS, den diafwnw me ayta pou grafonta sto arthro . To arthro kanei mia analysi to Poioi theloun to Bereiohpeirwtiko Ellhnismo xwris mnimi kai istoria. Oloi gnwrizoume kai kseroume poioi,kai me poio tropo .Mipws o Ky. Pappas ksexase na prosthesei kai ena allo kratos ektos tou Albanikou. TO ELLHNIKO KRATOS???? Ti proteinei o syntaktis tou arthrou( etsi giana exei kai pio poly endiaferwn ) na epibiwsei o Ellhnismos??? Giati den didasketai I istoria tou B.H. sta Ellhnika Sxoleia tis Elladas. Tha ithela na kserw giati???Ti krybetai pisw apo tin siwpi tous kai tin adiaforia tous??? Ti fobountai???Einai I wra na exoume to diko mas bibliwpoleio. As grapsoume emeis tin istoria mas kai na tin didaksoume sta paidia mas, alla oxi mesa FACEBOOK alla apo ekdiloseis, ektheseis, giortes, ekdromes,...kai ta loipa.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πoli kalos o Πapas,ALIΘINOS.Alla ta sxolia kai o provlimatismos τον sινπατριοτον megallonun to endiaferon.Einai to megalitero θema gia tin boreiohpeirotiki koinotita.Apeti ORGANOSI stis dyo plevres Ellada & Boreiohpeiro.KALI ARXH.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. elate oli mazi na to ksekinisoume na valome to agalma tou xristou zografou o proidros tis v.i. na ton valoume ston argjirokastro I sto xorio tou pou I pio poli den to kseroun pou ine .elate na pame 10 atoma na valoume ena Stefani sto spiti tou ..................I ston tafo pou den tin kseroume /...................................

    ΑπάντησηΔιαγραφή